- Må følge gode spilleregler

Viken Fiber er offisiell partner for Fotballens Festdag 2019. Fiberselskapet brenner sterkt for årets tema.

Annonse:

Netthets er tema under Fotballens festdag 2019, på Nadderud stadion. Søndag 18. august, fra klokken 13, forvandles Nadderud til et stort festivalområde. Utenfor stadion blir det aktiviteter for store og små, vi skal ha kjendiskamp og konsert, så her er det bare å sette av hele søndag ettermiddag. 

Arrangementet er gratis, åpent for alle, og kampen mellom Stabæk og Kristiansund er også gratis for alle under 16 år. 

Kjøp billetter til kampen her.

John Arne Riise, Pål Anders Ullevålseter, Karoline Dyhre Breivang, Andreas Ygre Wiig, Martine Halvorsen og en haug med Stabæk-helter skal i aksjon under kjendiskampen. 

John Arne Riise, Pål Anders Ullevålseter og Martine Halvorsen tar også turen opp på scenen - og sammen med Kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner, og Frode Rensel fra Barnevakten- skal de være med å belyse dagens tema. 

- Netthets og språkbruk engasjerer, det er det ingen tvil om. Vi ser tendenser til at språket utvikler seg i en røffere og mer vulgær retning, spesielt blant barn og unge. Stabæk ønsker, sammen med Barnevakten, å skape en større bevissthet rundt måten vi snakker til og om hverandre på. Vi har alle et ansvar, sier daglig leder i Stabæk Fotball, Jon Tunold. 


Engasjerer seg gjør også Viken Fiber, Norges største Altibox-leverandør. Viken Fiber er offisiel partner for Fotballens Festdag 2019.

Selskapet bygger og drifter fibernett og leverer bredbåndstjenester til husstander og bedrifter i Buskerud, Oslo, Akershus, Vestfold, Østfold og Grenland. 

Og de er opptatt av at barn og unge skal kunne manøvrere i et trygt medielandskap. 

- Å kommunisere med hverandre digitalt gir mange spennende og positive muligheter. Det krever imidlertid at vi alle er bevisst på hvordan vi bruker og opptrer på digitale plattformer. Alle skal oppleve at det er trygt å kommunisere digitalt, spesielt barn og unge. Da må alle følge gode spilleregler, og bidra til å skape en åpen, trygg og inkluderende kommunikasjonsform.  Tenk nøye gjennom hvilke ord og språk du bruker, hvilke bilder du deler og at ingen blir utestengt. Da klarer vi å utnytte det digitale mulighetsrommet best mulig, sier Anne-Berit Rørlien, administrerende direktør i Viken Fiber, til Stabak.no. 

Annonse fra Eliteserien: