Velkommen Elizabeth!

Etter en lang og spennende karriere i kosmetikkbransjen, med hele Europa som arbeidsplass, ønsket Elizabeth Buch seg en real forandring.

Annonse:

Og det er det vel all grunn til å tro at hun allerede kjenner at hun har fått, som ferske markedsansvarlig for Stabæk Fotball Kvinner.

- Jeg ønsket meg noe helt nytt, og gjerne mindre reising, og det har jeg virkelig fått, ja! Og jeg føler meg så velkommen i klubben, både i møter med ansatte og spillere. Og det rant inn med hyggelig kommentarer på melding jeg la ut om min nye jobb - jeg tror det er mye hjertevarme her i Stabæk. Og så elsker jeg klubbens slagord - Alltid. Uansett - både sterkt og til å bli rørt av.

Populær Stabæk-signering

Elizabeth er allerede godt i gang på sin nye arbeidsplass.

- Det er så mye jeg gleder meg til å jobbe med, og aller mest til å være med å løfte dette herlige laget videre. Sammen med resten av støtteapparatet og den fantastiske frivilligegruppen vår kan vi få til det meste.

Forøvrig er Elizabeth oppvokst i Asker, hvor hun fremdeles bor med familien sin - mann og to fotballgutter, som alle tre synes det er kult at mamma ble den første i familien som signerte for Stabæk.

- Det var populært, ja! De har alle tidligere vært på Nadderud og sett kamper, og at de nå får en enda sterkere tilknytning til klubben synes de er helt topp - alle tre.

Europa som arbeidsplass

Elizabeth har 25 år innen varehandel, med vekt på kosmetikkbransjen. Hun var i L’Oréal i 11 år - først fra 1996 til 2000, og så fra 2005 til 2012. De fem årene i mellom Loreal-periodene var hun student ved universitetet i Monte-Carlo(!). Det høres jo gøy ut.

- Visst var det gøy - men Monaco var definitivt ikke noe blivende sted, der er det for mye rart, sier Elizabeth og ler.

Merkevarebygger

Etter L’Oréal jobbet hun som salgssjef for Dermanor i seks år, og markedssjef for Hava Retail i to år. Elizbeth har altså bygget merkevarer i hele sin yrkeskarriere, og hun har ikke tenkt å slutte med det. Men nå er det Stabæk Fotball Kvinner for alle penga.

- Gjett om det er. Vi skal skape profiler som stoppes på gaten, vi skal nullstille, men ta med nyttig erfaring, og vi skal ha stor respekt for alt som har vært gjort. Men vi skal ikke tenke bakover - kun fremover.

Elizabeth er "on fire"!

- Spillerne er en merkevare og vil etter hvert selge seg selv. Vi skal bruke tid, være grundige og gi jentene sin egen stemme og sin egen sjargong når det gjelder kommunikasjon. Jeg gleder meg sånn til å få jobbe med dette!

- Skape innhold også for partnerne

Markedssjefen vil knytte samarbeidspartnere og spillere enda tetter sammen.

- Vi skal bruke tid, vi skal gi Backe og alle partnere som ønsker det ideer og innspill til å skape innhold også til sine flater. Vi skal få opp engasjementet og skape sterkere lenker mellom våre beste kvinner og menn. Og vi skal få flere folk til å få lyst til å gå på kamp. Det er enormt viktig å sette av nok tid til å jobbe godt med  vårt marked og med vår kommunikasjon.

Velkommen ombord, Elizabeth Buch - dette kan bli veldig gøy! 

Annonse fra Eliteserien: