- Vi er fantastisk stolte

Stabæk har inngått en ny og større avtale med Backe Gruppen.

Annonse:

Backe har vært hovedpartner i Stabæk siden 2017. Nå blir entreprenørselskapet en enda større bidragsyter, for like før nyttår ble partene enige om en ny avtale for de tre neste årene.

Blir platinumpartner

I sponsornettverkskjeden har det Lysaker-baserte selskapet rykket opp som platinumpartner. Det er nivået under generalpartner. 

- Vi er fantastisk stolte over at Backe utvider sitt engasjement i Stabæk Fotball. Backe-logoen vil nå bli synlig på drakten til A-lag kvinner og A-lag menn. Videre vil Backe bli mer synlig overfor bredden i Stabæk Fotball gjennom blant annet logo på alle breddedraktene, sier salgs- og markedssjef i Stabæk Fotball, Anne-Birgitte Svae-Kvifte til Stabak.no. 

- De tre neste årene skal vi sammen sette fokus på CSR (Corporate social responsibility) og bygge profiler. Backe vil naturlig nok bli en av våre viktigste samarbeidspartnere fremover – og vi gleder oss, fortsetter hun. 

- Godt utbytte

Konsernsjef i Backe, Eirik Gjelsvik, er tydelig på hvorfor Stabæk er et attraktivt sponsorobjekt. 

Her signerer Stabæk og Backe den nye avtalen. F.v. Jon Tunold, Eirik Gjelsvik og Anne-Birgitte Svae-Kvifte
Her signerer Stabæk og Backe den nye avtalen. F.v. Jon Tunold, Eirik Gjelsvik og Anne-Birgitte Svae-Kvifte

- Stabæk er klubben i Bærum som er mest profilert lokalt og nasjonalt, og vi synes vi har fått godt utbytte av å være med Stabæk de to siste årene og ønsker å være med fremover også. 

I den nye avtaleperioden er profilering fortsatt viktig. 

- Vi håper på mer profilering og ønsker å bidra til at Stabæk løfter seg og slipper å spille kvalik hvert år. 

Jenteløftet

Den nye avtalen bærer også bud om en økt satsing på kvinne- og jentefotballen i klubben. Backe vil fra og med 2019-sesongen være synlig på drakten i Toppserien, og det vil også bli etablert en egen Backe Jentecamp. 

- Vi ønsker å støtte kvinnefotballen like mye som herrefotballen. Det valget var enkelt for oss. Samtidig er det en parallell til vår egen bransje. Kvinneandelen er altfor lav her. At vi profilerer oss gjennom kvinnefotballen i Stabæk, er også et signal om at vi ønsker å løfte kvinneandelen i Backe. Det er vinn-vinn. Vi håper å få flere kvinner inn i Backe og løfte kvinnefotballen generelt, sier konsernsjefen. 

Et annet viktig område er CSR (samfunnsansvar). Både Stabæk og Backe er opptatt av hvordan vi kan bruke våre respektive posisjoner til å utgjøre en forskjell i lokalmiljøet. 

- Stabæk har et godt navn og god kontakt med Bærum-samfunnet. Vi skal ha en workshop og se hvordan vi kan løfte vårt samfunnsengasjement ytterligere, sier han.   

- Viktig signal

Daglig leder i Stabæk Fotball, Jon Tunold, er strålende fornøyd med å få på plass en ny og utvidet avtale med Backe.

- Dette viser at Stabæk Fotball er et attraktivt sponsorobjekt for lokale bedrifter med et nasjonalt nedslagsfelt, sier Tunold. 

- At Backe også ønsker å være synlig på drakten til vårt kvinnelag i Toppserien, håper vi gir et viktig signal til andre potensielle partnere. Vi gleder oss til det videre samarbeidet med Backe, og sammen skal vi skape enda større verdier for begge parter.   


Annonse fra Eliteserien: